<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe dla pracowników są coraz popularniejsze pośród mniejszych i większych firm. Kadra zarządzająca widzi bowiem zalety, które się odniesie przy organizacji takiego wydarzenia. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacznie może wzmocnić pracownicze relacje, a dodatkowo rozszerzyć umiejętności i kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Jakiś czas temu z naprawdę dużym rozmachem została zorganizowana przez znaną farmaceutyczną firmę gra szkoleniowa, którą wielu ludzi uznało za największe wydarzenie tego typu. Udział w niej bowiem wzięli praktycznie wszyscy pracownicy firmy, co dało w rezultacie blisko pięciuset uczestników. Oprócz tego wszystkim się opiekowało 35 trenerów, jacy odpowiedzialni byli za prowadzenie zajęć z grupami zawodników.
<br>
Część z tej grupy trenerów stanowiła ekipa z firmy organizującej szkolenie, zdecydowaną większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Przybyli oni nieco wcześniej do hotelu, w którym wszystko się odbywało, i przeszli tam krótkie szkolenie. Dzięki temu bez żadnych problemów dawali sobie radę z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Bardzo ważnym trenerem był sam Prezes firmy, który w prywatnym życiu jest doświadczonym alpinistą. Postanowił on wykorzystać swoje zainteresowania i pasję do tego, aby na podstawie wyprawy w góry dać innym uczestnikom dużo interesującej wiedzy w temacie kierowania zespołem, motywowania i rozwiązywania sporów. Nawiązał tym samym do tematyki pracy w zespole, tak ważnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas pobytu szkoleniowego wszystkich uczestników podzielono na 25 drużyn, które przez cały dzień zajmowały się zaplanowanymi celami. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w których członkowie drużyn powinni się wykazać zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Te eksperymenty kończyły się dostarczeniem drużynie specjalnych kart problemowych, z jakimi ta powinna się dokładnie zaznajomić. Podczas analizy tych kart w rzeczywistości uczestnicy analizowali swoje decyzje przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do swojej codziennej pracy.